tirsdag 24. august 2010

Sculletrening 23.08.10

Etter å ha vært på fjellet i helgen hadde jeg veldig lyst til å padle litt igjen, så på mandag dro jeg ut en liten tur for å se om jeg fortsatt fikk til å sculle (Scullet første gang på torsdag, og selv om jeg har trodd at jeg har prøvd meg på sculling tidligere forstod jeg da at det jeg har gjort tidligere egentlig ikke har vært noe annet enn litt forsiktig visping i vannet med åra, hehe..). Da jeg kom frem til Sagstusjøen så jeg at det satt noen og fisket fra brygga der jeg er vant til å plaske rundt og øve.. Jeg er et utpreget vanedyr, og likte ikke helt tanken på å skulle falle ut av kajakken på et uvant sted (vanedyr... les: pyse...), derfor padlet jeg en tur rundt sjøen mens jeg håpet at fiskerne skulle være ferdige for dagen da jeg kom tilbake.

Jeg tok en liten rast underveis hvor jeg koste meg med Kvikk-Lunsj, og ble sittende en stund for å se på blomster og på fiskene som vaket rundt meg. Idyll..! :o)


Kvikk-Lunsj hører med på tur...
Røsslyng - én av mine favorittblomster!


Da jeg padlet tilbake til brygga var fiskerne der fortsatt, så jeg forsto at om jeg skulle få trent på sculling måtte jeg øve et annet sted.. Jeg padlet derfor et stykke lenger bort og prøvde å fortelle meg selv at 'det er akkurat det samme vannet og fiskene her som det er borte ved brygga... Slapp av, det er ingenting å være redd for...' (Ja, når jeg sier jeg er pyse, så mener jeg pyse!) :o)

På et vis klarte jeg å overbevise meg selv om at det var trygt å falle ut av kajakken, selv om jeg var helt alene og på et annet sted av vannet enn vanlig, og jeg satte i gang med øvelsene. Scullingen gikk veldig bra, jeg hadde det skikkelig morsomt! Styretak og telemarksving gikk også greit, med unntak av parallellforskyvning (det har jeg fortsatt litt problemer med). Prøvde også å stå oppe på fremdekket, men det fikk jeg ikke til. Jeg havnet i vannet nesten med én gang, hehe... Kanskje det går bedre neste gang.

Det var faktisk et lite gjennombrudd for meg å plumpe ut i vannet når jeg var mutters alene, så jeg er fornøyd med dagens kajakkopplevelser. :o)

***

De neste to bildene har ingenting med kajakk å gjøre, men siden jeg var på fjellet i helgen hadde jeg lyst til å legge ut et par bilder (selv om bildene ikke yter landskapet rettferdighet). Bildene er fra Sørhella og Svartdalsvatnet på Dovrefjell. Ingenting kan måle seg med å gå innover Svartdalen, helt alene, og nyte den fantastiske naturen. Slike turer gjør meg lykkelig! :o)


Svartdalsvatnet

Fossen ved Sørhella

Neste sommer håper jeg på å ta med kajakken inn til setra på Dovrefjell og padle rundt Aursjøen. Det hadde vært noe, det! :o)

6 kommentarer:

  1. Nå skal vi lære oss Butterfly- Roll What :-)
    Den kommer du til å klare på første forsøk....

    SvarSlett
  2. Det blir gøy! Jeg gleder meg som en unge! :D

    SvarSlett
  3. Du er superflink! Røsslyngen er en flott plante, det eneste dumme med den er at den bringer bud om høst...

    SvarSlett
  4. Takk for kompliment, du er veldig snill som sier slikt. :)

    Høsten, ja... Sukk... Den er både flott og vemodig på én gang.

    SvarSlett
  5. Over hodet ikke vemodig :-)
    Deilig klar luft. Stort sett alene på sjø og vann. Lettere å kle på seg litt enn å være varm.
    Fantastiske farger.
    Du kan glede deg til høst og vinter nå som du er blitt kajakkpadler.
    En suuuper tid er i vente :-)

    SvarSlett
  6. Det høres bra ut, jeg får lære å kle meg skikkelig slik at jeg kan padle hele året! :)

    Men... Jørn?
    Har du lagt inn kommentar kl 19.43 på en torsdag? Er ikke du ute på padletur..? :o)

    Gleder meg veldig til kurset på søndag, forresten! :D

    SvarSlett