fredag 3. september 2010

Teknikktrening 31.08.10

På tirsdag møttes jeg, Marianne og Bjørn Ivar for å padle litt. Det ble dessverre ikke så mange bilder, for mobilen min gikk tom for strøm nesten med én gang. Sukk...


Litt kajakkprat før padlingen.

Vi stilte opp på Sagstusjøen kl. 18.00, klare for å plaske og bade litt. :o) Bjørn Ivar fikk prøve Mariannes Nordkapp, og det var ikke vanskelig å se at han likte båten!!


Nordkapp! Nyyydelig!

Da vi padlet utpå lekte vi oss først med litt balansekunster. Både cockpit, bakdekk og framdekk ble gjenstand for omfattende tramping, tråkking og krabbing. Bjørn Ivar fikk til å stå oppreist både inni cockpiten og på bakdekket, Marianne klarte neeeesten å reise seg opp hun også. Jeg fikk til å stå oppå kantene på cockpitåpningen, noe som faktisk virket stødigere enn å stå nedi kajakken.


Bjørn Ivar har god balanse!

Ooops! Hvor ble det av Bjørn Ivar??

Der var han, ja... :o)

Jeg og Marianne klatrer på kajakken.
(Jeg er tydeligvis i ferd med å falle av...)
Foto: tatt av Bjørn Ivar med Mariannes kamera.

Innimellom balanseøvelsene trente vi på sculling og eskimoredning. (Vel, ehhehh, eskimoredningen gikk for min del ut på å senke meg ca. 20 cm under vann før jeg vippet meg opp igjen...hehe.. Man må begynne i det små..) Marianne fikk nesten til å rulle, jeg ble kjempe imponert! Jeg fikk også trent på stigeredning, noe jeg aldri har prøvd før.


Bjørn Ivar har nettopp demonstrert eskimoredning for meg.
Foto: Marianne

Etter å ha holdt på en god stund padlet vi bort til en liten øy for å drikke kaffe og spise kjeks. Når vi la utpå igjen fikk jeg prøvelåne et neopren spruttrekk (mitt er av nylon), og jeg ble ganske overrasket over hvor hardt det spruttrekket satt fast!! Jeg måtte bruke begge hender og dra nesten alt jeg hadde for å få det på. For ikke å snakke om å få det av igjen. Jeg vet ikke om jeg hadde kommet meg løs hvis jeg hadde veltet... Skummelt!

Vi fortsatte å øve på sculling, støttetak, balanse og ikke minst ble det en del cowboyentringer også. Hehe.. Jeg og Bjørn Ivar klarte begge to å stå ca. 1 sekund på framdekket før vi falt av. Neste gang klarer vi det nok skikkelig! :o) Det har blitt mye balansering på forskjellige måter i kajakken i det siste, det er rett og slett fordi det er ubeskrivelig gøy. Det trenger kanskje ikke nevnes at jeg er litt over gjennomsnittet glad i å leke. :o)

Vi måtte til slutt gi oss da det ble for mørkt til å fortsette, og jeg må innrømme at jeg var ganske sliten og kald. Det begynner å bli høst, så skal jeg fortsette å padle i månedene som kommer må jeg nok kjøpe meg en tørrdrakt.

Jeg får avslutte med å si; tusen takk for kajakkdagen Marianne og Bjørn Ivar. Jeg hadde det kjempegøy!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar