fredag 15. oktober 2010

Årnes brygge - Hennisand 15.10.10

Nok en flott kveld i kajakken! I dag hadde jeg bestemt meg for en tur på Glomma, Tor hadde lyst til å bli med på tur og vi møttes ved Årnes brygge kl. 17.15. Vi var klare for å legge ut kl. 17.30.

Klare for tur!

Det var helt fantastisk vær å padle i; kjølig luft, knallblå himmel og sol. Etter hvert som solen gikk ned fikk vi med oss en flott solnedgang med masse farger. Vi padlet oppover i passe fredagstur-tempo, med en stopp her og der for å ta bilder. Mens jeg fotograferte øvde Tor på sideveisforflyttning. Det er ikke lenge siden han kjøpte seg kajakk, og han har blitt veldig flink! :o)



Blå himmel og blått vann...
Skyene speilet seg i vannet.
Solen begynner å gå ned.
Tor øver på sideveisforflyttning.

På turen oppover elva snakket vi en del om riktig padleteknikk på fremdriftstak, og øvde litt på dette.

Som nevnt var det et veldig flott fargespill på himmelen når solen gikk ned, og jeg prøvde å fange de inn med kameraet, men et bilde kan ikke yte en solnedgang rettferdighet... (Iallefall ikke når bildet er tatt med et dårlig fotoapparat og med meg som fotograf...)




Da vi hadde padlet opp til Henninsand begynte det å bli mørkt, så vi bestemte oss for å ta en liten rast inne på land før vi padlet ned igjen. Det var godt med sjokolade og kaffe selv om det var litt småkaldt å sitte stille. Underveis i rasten kom det en svane flyvende forbi og landet på vannet, men det var blitt for mørkt til å ta noe bilde av den dessverre.

Etter kaffe/kakao, sjokolade, kjeks og litt prat satte vi oss i kajakkene og padlet mot Årnes igjen. Det var blitt ganske mørkt og stjernene begynte å titte frem på himmelen. En skikkelig fin tur! Sol og klarblå himmel på veien opp elva og stjerner i mørket på vei ned.

Det går raskt å padle medstrøms, så det tok ikke lang tid før vi var tilbake ved brygga igjen. Klokka var 19.45 da vi dro kajakkene opp på land.

Takk for en flott tur, Tor! :o)

2 kommentarer:

  1. Fantastisk flotte farger! Det er vel det beste med denne tiden av året. :)

    SvarSlett
  2. Ja, det er virkelig flotte padleopplevelser man kan få med seg nå på høsten. Tidligere syntes jeg høsten var litt vemodig, men nå liker jeg denne årstiden bare bedre og bedre! :)

    SvarSlett