onsdag 27. oktober 2010

Bassengtrening 26.10.10

Nå var endelig tiden kommet for sesongens første bassengtrening. Jeg begynte å padle kajakk i sommer og var derfor ikke med da kajakkgruppa øvde i basseng sist vinter/vår, og jeg syntes det var litt rart å sitte i en kajakk i et svømmebasseng... En ny og velkommen opplevelse, for nå trenger jeg ikke trene mer rulle utendørs i iskaldt høstvann.

Vi var 10 stk. som delte 5 kajakker denne kvelden, det ble ganske fullt i det lille bassenget. Det ble trent på litt forskjellig, noen trente cowboyentring og hoftevrikk ved bassengkanten mens andre trente på ulike ruller og støttetak. Jeg startet treningen med en sveiperulle, shot-gun rulle og butterfly rulle, deretter sto jeg ved siden av kajakken til Tor og instruerte ham i sculling og støttetak.

Så var det min tur til å rulle litt igjen og jeg bestemte meg for å prøve meg på håndrulle. Det ble blandet resultat; jeg fikk den til 2 ganger, men det ble også noen mislykkede forsøk. Må øves mer på neste gang. Kanskje med norsaq?

Jørn fant ut at han ville prøve noen ruller med Avoceten min, og selv om kajakken kanskje er en smule liten for ham kom han seg oppi etter litt lirking og vrikking (og litt vennskapelig fnising fra meg og Marianne).

Her er en filmsnutt av rullingen:



Jørn fikk nesten til håndrulle han også, men jeg fikk ikke filmet noe av det dessverre...

Etter å ha filmet Jørn var det Johnny som sto for tur. Han hadde lyst til å prøve seg på 'back deck rodeo roll' og gjorde noen tapre forsøk uten heeelt å lykkes (litt mer studering av videoer på YouTube gjør nok susen...) C-C rulla og høye støttetak er han en kløpper på. :o)

Her er filmen:




Så var Johnny kameramann og det var min tur til å bli foreviget på film. Jeg fikk prøve Johnny sin Aquanaut LV og Werner shuna åre til rullene. Jeg likte Aquanauten veldig godt, selv om den føltes litt stor i forhold til Avoceten. Sikkert bare en vanesak. :o)

Her er filmen:




Etter det jeg hørte når treningen var over hadde alle lært mye i løpet av kvelden, og alle vil nok møte opp på neste rulletrening også. :o) Jeg hadde det iallefall kjempegøy og gleder meg veldig til neste gang!

2 kommentarer:

  1. Så flott at dere allerede er i gang! Her begynner ikke innetreninga før midten av desember... Det er jo evigheter til!

    Gratulerer med håndrulle, du er jo helt RÅ på å lære ting. Her har jeg padlet et år uten å lære en eneste rulle. ;)

    SvarSlett
  2. Desember? Så lenge til! Vi skulle egentlig ikke begynne før i januar, men så viste det seg at vi hadde tilgang på bassenget allerede nå. Og da var det jo bare å sette i gang!

    Gratulerer med 1 år i kajakken, forresten! Det var artig å se kartet med padlerutene i bloggen din. :o)

    Og ang. håndrulla så skylder jeg på kajakken og ikke padleren.. ;)

    SvarSlett