tirsdag 12. oktober 2010

Flolangen 12.10.10

I dag ble det tid til en liten tur på Flolangen. Vi var 6 stk. som la ut på tur ved 18 tiden på kvelden. Jørn og Bjørn Ivar hadde tyvstartet og lagt ut kl. 16, men de kom padlende tilbake for å møte oss andre når vi omsider kom kjørende. Flolangen er ikke store vannet, men det var koselig å padle der, og det ble litt rulletrening på de mest kulderesistente av oss (ikke meg, med andre ord...) Det ble ikke så mange bra bilder for det ble raskt mørkt, og kameraet mitt gikk tidlig tomt for strøm.



Vi padlet i rolig tempo og på veien ble det øvet på litt styreteknikker, bl.a. parallellforskyvning. Jeg begynner å få inn teknikken, men det hender fortsatt at kajakken svinger litt med fronten og ikke går helt sidelengs. Én ting fant jeg iallefall ut i dag; det hjelper å kante kajakken samtidig som man styrer med åra. Det fikk opp farten på sidelengsbevegelsen betraktelig.

På turen over til den andre enden av sjøen begynte mørket å senke seg over følget, og vi stoppet for litt rulletrening. Jeg rullet ikke selv, for jeg synes det har blitt for kaldt i vannet, men jeg var til stede som moralsk støtte for Marianne. Hun er skikkelig tøff! Hun gir seg ikke om ting ikke funker på første forsøk, og lar seg ikke stoppe av iskaldt vann. Jeg føler meg skikkelig pysete sammenlignet med henne... :)


Jørn med ny lue. :o)

Marianne

Johnny

Bjørn Ivar alias 'paparazzi'...

Geir i tussmørket

Når rulleøkten var unnagjort var kveldsmørket blitt et faktum og vi snudde nesen hjemover. Det ble litt grønlandsåre-snakk på tilbaketuren. Jeg har nemlig et GP prosjekt på gang ute i snekkerboden, og Johnny har vært innom tanken på å starte et lignende prosjekt. Til de som kunne tenke seg å prøve seg på å lage grønlandsåre selv kan jeg anbefale denne siden (video fra carvegp.com) og denne siden (Instruksjoner og bilder fra kajakkspesialisten.no). Bare tiden vil vise hvordan det går med trearbeidsforsøket mitt, men jeg er forsiktig optimist...

Tilbake ved bilene pakket vi sammen alt utstyret og samlet oss for en kaffekopp, litt snacks og mye prat. Marianne delte fortellinger fra helgens padlesamling på Bulandet, til stor glede for oss andre. Det ble også snakket om bølgefestivalen som nærmer seg, den gleder jeg meg skikkelig til! Som nybegynner i kajakken har jeg kanskje ikke så mye der å gjøre, men jeg tar sjansen...hehe...

Uansett... Det var en koselig tur vi hadde i dag, og forhåpentligvis blir det ikke lenge til neste gang vi samles for å padle.

Takk for turen alle sammen! :o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar