torsdag 25. november 2010

Bassengtrening 23.11.10

Så var det tid for bassengtrening igjen. De to siste gangene har jeg ikke lagt ut noe blogginnlegg om treningsøktene pga. manglende foto/filmbevis. Men denne gangen har jeg fått låne et videoklipp. Tusen takk, Kristian...

Vi var bare 5 stk. som møtte opp denne tirsdagskvelden, så vi hadde til en forandring god plass i bassenget. Jørn og Johnny rullet fint på begge sider, som vanlig, og Jørn eksperimenterte med grønlandsåra si og gjorde forskjellige ruller. Riktig flink er han!

Kristian har blitt en kløpper på å rulle, og han gjorde mange flotte c-c ruller. Han padler en Hasle-kajakk til vanlig, men jeg tror han har blitt såpass miljøpåvirket at han vurderer å kjøpe en Valley.
Sverre gjorde også fremskritt med rulla, og selv om han ikke rullet helt opp er han på god vei. Han stilte også villig opp som "offer" slik at jeg fikk trent på kameratredning. I tillegg fikk vi begge trent på stigeredning, en redningsteknikk som virker veldig stødig, men jeg vet ikke om den er like stødig i bølger. Det vil vel tiden vise...

Når det kom til rulling prøvde jeg meg litt, uten hell, på håndrulla, men måtte gi meg pga. en (irriterende langvarig) skade i siden. Vel, det vil si, jeg tok en vellykket sveiperulle og en mislykket shot-gun rulle også før jeg ga meg. Resten av tiden ble brukt på å hjelpe Sverre med rullingen, og å terrorisere Jørn og Johnny med å vippe de rundt. Hehe.. Det var gøy... Synd det ikke ble fanget på film!

Litt balansering på kajakkene ble det også tid til, det er morsomt å leke seg litt. Og når vi først var inne på leking fant vi ut at vi skulle skyve kajakkene med padlerne oppi utfor bassengkanten. Man må jo begynne i det små (virkelig i det små...*rødme*), kan jo ikke starte med å hoppe med kajakkene fra høye bergvegger slik som enkelte tøffinger på bølgefestivalen...

Vel, her er et lite videoresymé:




Når vi var ferdige for kvelden, og hadde lastet opp båtene for å dra hjem, snakket vi om å møtes litt tidligere neste gang. Rett utenfor svømmehallen er det nemlig en akebakke som sikkert er artig å rutsje litt i med kajakkene. Vi får se hva det blir til...

6 kommentarer:

  1. Tøff video.
    Man ser så vidt til venstre i bildet at jeg tar en shotgun -rulle :-)
    Nå er det handrulle som gjelder ..... den skal sitte før bassengrreningen slutter ;-)

    Synd du sliter med smerter i siden.

    Må si jeg er imponert over Kristian. Etter 3 bassengtreninger satt rulla.

    SvarSlett
  2. Ehh...
    Jeg skrev shotgun -rulle. Den klarte jeg over hodet ikke.

    Det var Backdeck rodeoroll som fungerte innimellom he he..

    SvarSlett
  3. Jeg stusset litt på det der, ja, Jørn... :) Men at du klarte rodeo roll er en større bragd enn shot-gun rulla. All ære til deg!

    Miamaria: Ja, vi er kanskje litt ivrige. :o) Jeg for min del har nybegynnerengasjement som unnskyldning, hva som feiler Jørn og Johnny kan jeg ikke svare på... Hehe...

    SvarSlett
  4. He..he..ingenting som feiler Jørn og meg,vi bare følger opp mottoet til Valley Riders.Vi blir aldri for gamle til å leke !!min datter påstår at jeg har gått i barndommen og har 50 års krise. Samme det....gøy er det i allefall.Ikke minst er det jo en fantastisk gjeng å være sammen med i padle i nes.Husk å møte en halv time før neste tirsdag.Da skal naboene til Vormsund skole få litt å le av når vi durer ned akebakken he..he..

    SvarSlett
  5. Lenge leve lekenheten! Gleder meg til aking, Johnny!! :o)

    SvarSlett