lørdag 6. november 2010

Glomma 06.11.10

Ingen bilder fra denne turen... Dessverre... :(

Det var meningen at det skulle øves på kameratredning og tauing i dag, men når jeg, Marianne og Bjørn Ivar la ut ble det til at vi padlet en vanlig tur istedenfor.

Turen oppover Glomma var veldig fin, nydelig vær og kajakkprat. Bjørn Ivar hadde fått seg ny åre; et flott eksemplar av Werner 'ettellerannet' (det er så mange forskjellige typer Werner årer at jeg går litt i surr...). Kjempefin! :o) Marianne har også bestilt seg ny åre, og jeg begynner å føle trangen selv... Men nå har jeg brukt så mye penger på div. kajakkting på så kort tid, at jeg pent må vente et godt stykke ut på nyåret før jeg kan forsvare flere innkjøp (før kjøp av åre må det bli ny mobiltlf. for den jeg har/hadde overlevde ikke bølgefestivalen, sukk). Min Hiko åre til 800 kr. får holde så lenge. Den fungerer da greit både til vanlige turer, bølger og strømmende vann. Trenger ikke dyre 2-3000 kr. årer for å kose seg på tur, vel? Dessuten påstod jeg hardnakket til de to andre medpadlerne at når man har en kajakk av Avocetens kaliber er åra av underordnet betydning, hehe. ;o) Og i tillegg har jeg jo et grønlandsåreprosjekt på gang i snekkerboden, jeg får legge inn litt ekstra innsats der.

En annen ting som er verdt å nevne er at det er blitt skikkelig kaldt ute nå! Brr.. Det å kle på seg godt under tørrdrakten begynner å bli veldig viktig, og her er det bare ull som gjelder for mitt vedkommende! Det er vrient å finne en balanse mellom å være varm nok når man er i ro, og ikke å smelte bort når man er i aktivitet. Mitt nye favorittplagg er en genser fra Brynje of Norway... Helt super!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar