fredag 4. mars 2011

Bassengtrening 01.03.11

Nok en bassengtrening. Det er snart på tide å få på seg ulltøyet og ta med kajakken ut på en skikkelig tur! Stakkars kajakken min har ikke smakt annet enn klorvann siden november... Synd og skam! :o(

Vel, vel.. Det er da morsomt å holde på i bassenget, også. :o) Og det er mye bedre enn ikke å bruke kajakken i det hele tatt!

Denne treningskvelden ble bruk til mest rulling, men det ble da tid til litt lek også.

Kvelden begynte med rulletrening. For Bjørn Ivar og meg var det håndrulla som skulle til pers. Den begynner å sitte for min del, men for Bjørn Ivar var det første forsøk på denne rulla, så det ble litt prøving og feiling. :o) Det er ikke lett å orientere seg når man ligger opp ned under overflaten! Og jeg må si at jeg er imponert over hvor lenge av gangen han klarer å ligge under vann. Under ett av forsøkene på håndrulla ble han liggende å vente en halv evighet før Johnny kom bort og fikk vippet ham opp igjen. (Jeg sto og filmet, og kunne selvsagt ikke hjelpe... Hehe...)

Johnny og Tor drev på med sitt i andre enden av bassenget, mens Bjørn Ivar og jeg øvde på håndrulla, så jeg er ikke sikker på hva de trente på denne kvelden. Johnny har fått seg vanntett kamera han også, så det kommer vel en video fra ham også om ikke så lenge. (Isåfall limer jeg den inn her når den legges ut.)

Etter litt kaving, plasking og klorvann i nesa fant vi tid til litt lek. Da var det rulling med 2 personer på 1 kajakk som skulle testes. Ehh... Altså... Det var ikke like vellykket som man kunne håpe... Det er klipp av prøvelsene i videoen, så den som vil får titte der. Jeg sier ikke mer... :o)

Til sist fikk jeg og Tor prøve oss på eskimoredning. Tor er et naturtalent når det kommer til å ligge rolig under vann, han lå der avslappet og tålmodig til jeg kom padlende bort. Da tok han tak i tuppen på kajakken min og vippet seg elegant opp. Fantastisk! Kameraet mitt var gått tom for strøm, så jeg fikk dessverre ikke filmet det.

Jeg derimot... Jeg er en skikkelig pyse! Skikkelig! Jeg klarte bare å ligge og vente i 2-3 sekunder før jeg prustende og panisk sprellet meg ut av kajakken, og opp til overflaten. Flere forsøk etter hverandre, samme resultat; Fiasko! (Jeg påstår hardnakket til de andre at skal man klare håndrulla må man ha tilstrekkelig kraftig vannskrekk. Det gjelder å ønske seg sterkt nok å komme opp! I mitt tilfelle har det ingenting med teknikk eller dyktighet å gjøre; kun frykt! Hehe...)


Ja, ja... Før jeg limer inn videoen tenkte jeg at jeg skulle vise det nye leketøyet til gutta:
(Det er robotstøvsugeren som renser bassengbunnen om natten.) :o)


Johnnys nye trilleleke. Hehe... :o)

Søt, hva? :o)


Ok, her er videoen fra kveldens bassengtrening:




***

Og selv om dette ikke har noe med padling å gjøre må jeg bare legge ved et par bilder jeg tok gjennom kjøkkenvinduet nå nettopp. To søte, små ekorn kom akkurat for å spise frokost. :o) Det ene ekornet ble litt overrasket da det løp opp stolpen for å kravle inn i fuglehuset, den ble nemlig kjeppjaget ut igjen av ekornet som allerede hadde okkupert matskåla. :o) Ikke de beste bildene, men de gjenspeiler situasjonen. Hehe...

  

Mat?!?

 
Opptatt!!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar