tirsdag 29. mars 2011

Opp med sola! Vormatur - 27.03.11

Søndag morgen hadde Jørn invitert til padletur på Vorma. Fire morgenfriske padlere møtte opp ved Vormsund brygge kl. 07.00, og vi la ut på vannet ikke lenge etter.







Temperaturen var til å begynne med noe kjølig; ca. -10 °C, men sola kom snart og varmet oss. Vi padlet nedover elva denne gangen, planen var å padle ned til Glomma og fortsette nedover mot Årnes. Det ble en litt bråkete opplevelse, for det lå en isfilm oppå vannet, og når kajakkene brøt seg igjennom ble det veldig til knasing og brasing. Noen isfrie områder var det jo, og det var deilig å slippe isbryterlyden!

Litt leking med kajakkene, opp og ned fra iskanten inn mot land, ble det også tid til. :)








Rett før Årnes gikk vi i land for å drikke kaffe og spise litt snacks. For meg er pausene en like koselig del av turene som padlingen. Det er alltid hyggelig å slappe av i sola, med en kaffekopp i hånda, når man er i slikt et godt selskap! :)




Padlingen oppover igjen til Vormsund gikk i samme rolige tempo som nedover, og når vi steg i land på brygga ved 10 tiden var jeg glad og fornøyd over å ha fått startet dagen på slik en flott måte. Krysser fingrene for flere slike turer fremover, for det er virkelig en flott tid å padle på. Både med tanke på klokkeslett og tid på året. Får jeg det slik jeg vil blir det snart en samlingstur igjen, med grilling og bålkos, slik som den vi hadde i november. :)




Takk for en flott tur, gutter! :)



4 kommentarer:

  1. Såg ut til å vere ein fin tur. Eg trur vi er mange som er klare for litt meir sol og varme no!

    SvarSlett
  2. Ja, sol og varme er velkomment! :) Og ikke minst lengre og lysere kvelder. Mye lettere å dra ut på padleturer når man kan ta i bruk kvelden også! :)

    SvarSlett
  3. Dæven jeg må få kurs av deg til å ta bilder.
    Du har fanget stemningen slik den var. Mine bilder ble mye kaldere.
    Takk for turen :-)

    SvarSlett
  4. Det har nok noe med kameraet å gjøre, Jørn. :) Om kameraet ditt ikke gjengir farger korrekt kan du justere fargetonen i etterbehandlingen. Jeg merker det er stor forskjell på forskjellige fotoapparat, f.eks. takler ikke den nye Samsungen min motlys like godt som mitt gamle HP kamera.

    Og takk for turen til deg og, forresten. :)

    SvarSlett