mandag 30. mai 2011

Kajakkdag på Veslesjøen 29.05.11 - Og ettårsjubileum som padler!

I går, søndag 29. mai, arrangerte vi i Kajakkgruppa Nes Turlag kajakkdag på Veslesjøen. Og i dag, mandag 30. mai, har jeg ettårsjubileum som padler. Disse to tingene hører tett sammen, så de får dele samme blogginnlegg. :) På kajakkdagen som ble avholdt i fjor var jeg med som deltager; en nervøs fersking som aldri hadde satt stumpen nedi en kajakk tidligere. Jeg fikk bli med Bjarne på en tur rundt sjøen, og med dyktig veiledning kunne jeg (lykkelig over fortsatt å være i live) sette føttene på land igjen ca. 20 minutter senere. Fra det øyeblikket var jeg hekta; jeg var kajakkpadler! Kajakkgruppa tok meg imot med åpne armer, og det har blitt mye padling i året som har gått. Jeg har lært mye; både om padleteknikker, rulling, bølgepadling og sikkerhet, og jeg har blitt valgt som ny leder i kajakkgruppa. Derfor var det veldig spennende å bli med og arrangere årets kajakkdag på Veslesjøen!






Under årets arrangement hadde vi 4 aktivitetsledere på vannet, 3 personer på land, 2 personer fra Østranda jeger- og fiskerforening som stilte med fiskeutstyr til barna og 2 personer som solgte pølser og vafler samt ordnet med natursti for de minste. Været var forholdsvis bra; sola var fremme mye av tiden, og det regnet ikke - men vinden var ganske sterk. Det kom jevnt med folk spredt over hele dagen så det var oversiktelig for oss på land, og lite kø foran kajakkene. Mange fikk prøve å padle kajakk for første gang, mens enkelte hadde vært med på fjorårets kajakkdag og kom for å prøve mer. Til sammen hadde vi 15 kajakker av forskjellige merker (takk til Kajakkentusiasten i Hvaler, og Båtfolk på Skarnes for utlån av kajakker), og det var mulighet for å prøvepadle alle for å finne ut hvilken som passet en best.








Det var en vellykket dag, aktivitetslederne på vannet sørget for hyggelige padleturer, og ingen av deltagerne veltet, noen av de vil kanskje bli med oss på turer utover sommeren. Deltagerne så iallefall veldig fornøyde ut etter å ha vært med en tur rundt sjøen. Nytt av året er at vi skal holde noen intro-kvelder for nybegynnere, det virket som at folk var interessert i dette tilbudet, og det kom mange forespørsler fra folk som kunne tenke seg å være med.








Takk til alle som var med på kajakkdagen, jeg er så glad for å ha fått være med på dette! Og jeg er så glad for året som har gått siden forrige kajakkdag - masse gode minner og opplevelser fra padlingen og kajakkmiljøet. :) Jørn, Johnny, Bjørn Ivar, Bjarne, Marianne, Tor og Kristian (den harde kjernen i kajakkgruppa): Dere er en superkoselig gjeng, og får jeg fortsette å padle sammen med dere vil padleår nr. 2 bli minst like flott som det første! :)

2 kommentarer:

  1. Gratulere med 1 års jubileum som padler!!! Og gratulere som ny leder i padleklubben!

    Kjekt å følge med på dere! =)

    SvarSlett