torsdag 16. juni 2011

Teknikktrening på Sagstusjøen 14.06.11

Tirsdag inviterte Jørn til teknikktrening og kajakklek på Sagstusjøen. Jeg var nok ikke alene om å synes det hørtes gøy ut, for til sammen ble vi 8 stk. som møtte opp.





Fersk padler; lykkelig i nykjøpt kajakk! :)


Vi padlet først en liten runde for å varme opp, så satte vi i gang med redningsøvelser og litt balansetrening. For min del merket jeg raskt at åreposeredning må øves mer på, for jeg hadde nesten glemt hvordan man skal gjøre det. Cowboyentring/sideentring er og blir det enkleste, og jeg har derfor sluntret litt unna åreposestyret. Kamerat- og stigeredning ble også repetert, og stigeredning virker fortsatt mer stabilt og trygt synes jeg. Bytting av kajakker midt ute på vannet ble også utført, faktisk uten at noen plumpet uti, hehe... :P En annen ting vi lærte denne kvelden var hvor fort kajakken kan blåse avsted om man ikke holder den fast, og det kan bli tungt å svømme etter for å ta den igjen!


Cowboyentring...

Her slappes det av... :P

Undertegnede har det travelt med å komme seg i kajakken...

Å padle oppreist i kajakken er en utfordring!

Re-entry og rulle...

Balansetrening...




Det ble mye latter og lek på vannet, slike kvelder med fokus på teknikk og redningsøvelser er flott krydder innimellom turpadlingen. Ikke bare fordi det er viktig å kunne teknikken og redningsøvelsene godt, men også fordi det er hyggelig å leke og le sammen med andre i kajakkmiljøet. Og det er ikke så farlig om man ikke får til det man hadde tenkt, det viktige er at man har det gøy og prøver nye ting! For meg er slik trening gull verdt; når man leker seg i kajakken er det gitt at man vil gå rundt maaange ganger - og eksponeringsterapi i trygge omgivelser er god medisin mot vannskrekken min! :)

Jeg håper det blir flere slike kvelder utover sommeren!

Takk for en morsom og lærerik kveld Jørn, Bjarne, Tor, Sverre, Rolf, Beate og Frode. :)

2 kommentarer:

  1. Hei Trude.
    Morsomt å høre at du setter pris på slike kvelder. Det er duket for mange slike utover sommeren/høsten.
    Synd du ikke legger ut bildene av deg selv hvor du står oppreist over alt på kajakken :-)
    Selv kommer jeg ikke opp i knestående en gang før jeg får meg en svømmetur :-o
    Bjarne, Johnny og jeg er i planleggingsfasen av mye morro og sprell fremover ;-)

    SvarSlett
  2. Gleder meg til å finne ut hva dere har av padlesprellplaner fremover, Jørn. Det blir sikkert mye moro! :D (Og gratulerer med gjennomført aktivitetslederkurs, forresten!) :o)

    SvarSlett