mandag 4. juli 2011

På mosquito-tur, Uåa/Glomma 04.07.11

I dag tok jeg en alenetur på Uåa. I kajakken hadde jeg pakket både matpakke, kaffe, speilreflekskamera og en liten ukulele, og håpet at jeg skulle få en fin kveld for meg selv ved elvebredden. :) Været var flott da jeg dro hjemmefra - solskinn og varmt vær. Men etter at kajakken var på vannet, og jeg hadde padlet et lite stykke oppover, var et skydekke kommet drivende med trusler om tordenvær. Jeg fant det best og ikke padle så langt siden skyene så litt truende ut, og jeg gikk i land etter en times tid.



Uåa er vakker!


Myggen plaget meg hele veien oppover elva... :(





En ting jeg raskt merket var myggen; hundrevis - nei, tusenvis - av dem... Grrr... Irriterende små skapninger! De var så tallrike og innpåslitne at det ikke fristet å bli sittende så lenge ved rasteplassen. Jeg fikk da tid til å spise litt og ta noen bilder før myggen overfalt meg, men ukulela ble liggende urørt i framluka. Kanskje var det likevel best slik - for det er ikke sikkert dyrelivet ved elva hadde satt så stor pris på å høre meg mishandle den stakkars ukulela. Ehhehe... :P


Myggen klarte heldigvis ikke å stikke
igjennom våtdrakt av neopren!
Blodsuger! Grr...
Etter å ha knipset et bilde av den med kameraet,
knipset jeg den flat med fingrene. Hehe...


Etter å ha lekt litt amatørfotograf på land satte jeg snuten i retning Uvesund igjen. Jeg padlet inn ei lita sideelv på veien, der hadde noen lagt ut garn, men jeg så ikke om det var gått noen fisk i det. Vannet var ikke dypt, men veldig brunt og grumsete, så det var ikke så lett å se.








Når jeg var kommet ned til Uvesund igjen hadde det ennå ikke begynt å tordne, så jeg bestemte meg for å fortsette en liten tur oppover Glomma også. Med et mosaikkmønstret skydekke som speilet seg i vannet ble Glomma ganske så vakker. :)







Alt i alt en grei padletur - som nok ville blitt mye bedre om myggbataljonen ikke hadde vært fullt så angrepsvillig... Neste gang skal jeg huske å ta med myggmiddel!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar